شهباز شریف: هیچ بحثی درباره برنامههای موشکی ایران با آمریکا و یا در تفاهمنامه وجود ندارد
به گزارش اطلاعات نیوز، شهباز شریف سهشنبه شب در پایان نشست خبری مشترک خود با مسعود پزشکیان رئیس جمهور اسلامی ایران در پاسخ به این پرسش خبرنگار ایرنا مبنی براینکه «آیا شما در مجلس پاکستان اظهار نظری...
به گزارش اطلاعات نیوز، شهباز شریف سهشنبه شب در پایان نشست خبری مشترک خود با مسعود پزشکیان رئیس جمهور اسلامی ایران در پاسخ به این پرسش خبرنگار ایرنا مبنی براینکه «آیا شما در مجلس پاکستان اظهار نظری درباره برنامههای موشکی ایران و یا بررسی آن در مذاکرات جاری داشتهاید، زیرا ایران هرگز درباره برنامههای موشکی خود مصالحه نکرده و هیچ گفت وگویی نخواهد کرد؟»، گفت: من روز گذشته در مجلس ملی پاکستان سخنان کوتاهی را داشتم و آنجا به مردم پاکستان تبریک گفتم که به کمک خداوند متعال توانستیم یک موفقیتی را با امضای تفاهمنامه اسلام آباد میان سه کشور به دست بیاوریم.
ما توانستیم با امضای یک تفاهمنامه میان سه کشور یک موفقیت به دست بیاوریم که توسط مسعود پزشکیان رئیس جمهور اسلامی ایران در تهران، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در فرانسه و من در اسلام آباد به عنوان میانجی این سند را امضا کردیم.
وی افزود: من از رئیس جمهور اسلامی ایران دعوت کردم تا به اسلام آباد بیایند و تمام مردم پاکستان از حضور ایشان بسیار خوشحال هستند و از ایشان استقبال گرمی کردند.
شهباز شریف ادامه داد: در خصوص موشکهای بالستیک من باید بدون ابهام بگویم که موضوع موشکهای بالستیک میان ایران و آمریکا هیچوقت مورد بحث قرار نگرفته و گزینه روی میز نبود و در تفاهمنامه هم به هیچ عنوان ذکر نشده است و در این خصوص هیچ ابهامی هم وجود ندارد.
نخست وزیر پاکستان گفت: بالاتر از این اگر بخواهم بگویم، اگر کشور ایران به عنوان کشور همسایه ما برای مقاصد دفاعی موشک بالستیک داشته باشد، کشورهای بسیار زیادی در سراسر جهان هستند که موشکها را انبار کردهاند، بنابراین چرا باید به اینکه ایران دارای موشک بالستیک است اعتراض کرد.
وی تصریح کرد: مطرح کردن این موضوع فقط باعث ایجاد تاخیر و مشکل خواهد شد و باعث ایجاد سوال برای طرفهای درگیر میشود.
نخست وزیر پاکستان افزود: بنابراین من در اینجا با قاطعیت میگویم که موشک بالستیک بخشی از تفاهمنامه میان ایران و آمریکا نبوده است، بر روی میز نبوده و در دستور کار دو کشور هم قرار ندارد.
وی ادامه داد: این را به عنوان یک هشدار باید عرض کنم که در سراسر جهان کشورهایی هستند که میخواهند این توافق به دست آمده را از بین ببرند. این کشورها بسیار ناامید و ناراحت هستند از توافقی که میان ایران و کشور مقابل به دست آمده است و آنها میدانند که آتشبس میان دو کشور منجر به صلح و رفاه برای ایران و طرفهای دیگر خواهد شد و این کشورها که به دنبال خرابکاری هستند، به دنبال ایجاد شک و تردید هستند ولی من و برادرم عزیزم جناب آقای مسعود پزشکیان و مردم دو کشور اراده بسیار قوی داریم که با مشت محکم جواب این کشورهایی که میخواهند روابط میان ما و این موفقیت بزرگی را که به دست آمده است را از بین ببرند، بدهیم.
همچنین مسعود پزشکیان رئیس جمهور اسلامی ایران نیز پس از پرسش خبرنگار ایرنا از نخستوزیر پاکستان در نشست مطبوعاتی مشترک در اظهاراتی گفت: بحث موشکی ما در تفاهمنامهای که داشتیم وجود ندارد و هیچوقت وجود نخواهد داشت.
رئیس جمهور اسلامی ایران افزود: اگر موشکهای ما که برای دفاع از خودمان هستند وجود نداشت، رژیم اسرائیل و آمریکا، ایران را مثل غزه شخم میزدند و به پیر و جوان رحم نمیکردند. آنها فقط از حقوق بشر دم میزنند اما این ادعای آنها دروغ بزرگی است.
پزشکیان ادامه داد: اگر ما نمیتوانستیم از خودمان دفاع کنیم، قطعا به کشور ما رحم نمیکردند و قدرت ما را نابود میکردند.
وی تصریح کرد: در نتیجه هیچوقت و هیچگاه درباره توان دفاعی خودمان با هیچکسی گفت وگو نخواهیم کرد.
به گزارش ایمنا، مسعود پزشکیان رئیسجمهور اسلامی ایران، ظهر امروز (سهشنبه) در رأس هیأتی بلندپایه از مقامات کشورمان برای سفری یکروزه وارد اسلامآباد شد و در بدو ورود، مورد استقبال رسمی آصف علی زرداری رئیسجمهور پاکستان و شهباز شریف نخستوزیر این کشور قرار گرفت.
