ذخایر استراتژیک نفت خام آمریکا به پایینترین سطح رسید
به گزارش اطلاعات نیوز، براساس دادههای اداره انرژی آمریکا، موجودی ذخایر استراتژیک نفت خام این کشور در هفته گذشته و به دلیل جنگ علیه ایران حدود ۹.۱ میلیون بشکه در یک هفته کاهش یافت و به ۳۳۱ میلیون...
به گزارش اطلاعات نیوز، براساس دادههای اداره انرژی آمریکا، موجودی ذخایر استراتژیک نفت خام این کشور در هفته گذشته و به دلیل جنگ علیه ایران حدود ۹.۱ میلیون بشکه در یک هفته کاهش یافت و به ۳۳۱ میلیون بشکه رسید که پایینترین سطح در تاریخ این کشور است.
همچنین براساس پیشبینیها برای جبران ذخایر استراتژیک از دست رفته آمریکا به سطح قبل از جنگ علیه ایران حدود یکسال زمان نیاز است علاوه بر این کاهش این ذخایر در نهایت قدرت چانه زنی آمریکا را کاهش میدهد و در صورت شوک مجدد نفتی، عملا آمریکا دیگر توانایی چندانی برای کنترل بازارهای نفت نخواهد داشت چرا که به گواه کارشناسان یکی از دلایلی که قیمت نفت به دلیل جنگ علیه ایران به ۲۰۰ دلار نرسید آزادسازی ذخایر استراتژیک نفت آمریکا بود که حالا به پایینترین سطح خود رسیده است که میتواند در تنشهای آینده نوسانات گستردهای در قیمت نفت ایجاد کند.
